Framme till slut

Ni får ursäkta min svenska och min nutid,dåtids förklaringar i texten då jag skrivit under resans gång. Förlåt mamma :)

Resan började riktigt lovande. Incheckningen gick förvånansvärt bra och vi hittade direkt till VIP Loungen där en hel del dricka och annat gött flög in i våra munnar. Vi fick senare reda på att flyget var försenat. Först 3 timmar och senare 4 timmar till. Blev en middag på Olearys och sen tillbaka till VIP Loungen för mer förtäring. Där utspelade sig som så alltid en magisk scen. Man får tydligen inte vara inne i VIP Loungen mer än 4 timmar. Så ett äldre par blev vansinniga över detta påhitt och skällde ut damen som jobbade här inne. Ord som "Kärringjävel" "Tantjävel och andra ord flög i luften. Det slutade med att damen som jobbar här hämtade 2 vakter som fick eskortera paret ut härifrån. En magisk scen och jag ångrar mig att jag inte filmade detta framtida Oscars bidrag. Det var några sega timmar på flygplatsen men vi är vana i såna här sammanhang så det blev en hel del bokläsning och surfande på nätet. Flygresan gick fint. Grymt bra benutrymme även om planet hoppade typ hela resan. Vi åkte i några slags luftgropar sa de.
Framme på hotellet till slut, checkade in och fick vårt rum som är riktigt mysigt. Snabbt i säng men blev inte många timmars sömn då vi kom till rummet kl 4 på natten. Vi vakna båda vid 7-8 tiden av att vi frös ihjäl oss. Varsin filt löste problemet och vi sov lite till. Upp vid 9 och äta frukost. Frukosten var helt magisk med massa färsk frukt, nybakt bröd och massa andra gott om man så ville. Resten av dagen har vi solat, druckit massa gott, tagit en promenad och även hunnit kolla in eventuella utflykter som vi ska hitta på under resan. Nu ska vi snart och äta på restaurang där det vankas italiensk buffe.

" Dagens" bjuder Anna Karlsson på. Vi äter lunch idag. Hon går och hämtar mer mat medans jag sitter kvar. När hon kommer tillbaka går hon och sätter sig vid ett helt annat bord 10 meter bort och undrar var hennes väska är innan hon inser att hon satt sig vid en främlings bord. Jag skratta gott vid vårt bord kan jag säga.

Jag kan även meddela att jag glömt alla mina skjortor i Halmstad så blir nog att köpa sig en skjorta så man är fin till julafton och nyår.

PS: Är helt galet varmt här nere. Typ 32 grader och 26 grader i vattnet.

Kram Peter o Anna

Kort kommer från och med imorgon :)


Kommentarer
Postat av: Anette

Halloj semesterfirarna!
Det går ingen nöd på er förstår man ju. 26 grader i vattnet, underbart. Vad tycker du om all inclusive, visst blir man i början som ett barn på julafton. Man frossar tills man sansar sig iallafall gjorde Ove o jag det:)
Hur reagerade personen som Anna satte sig hos, skulle va kul o se.
Ha det bra o njut!!!
Kram Anette

2012-12-20 @ 16:51:10
Postat av: Anonym

Hej på er!
Vad underbart det låter.Avundsjuk bli man inte alla!
Här hemma har all snön försvunnit och nu är det att ut och köpa de sista klapparna.
Jag kan se er två dansa runt granen vid vattnet med jtomteluvor på!Hoppas att du sätter in några vackra bilder.
Vad konstigt att jag inte blev förvånad att en viss person glömde nycklarna på rummet!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu skall jag ut och köra din bil.
Sköt nu om er!
Kram mamma
Kr

2012-12-21 @ 12:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0