Vi skulle till thailand, va nara maldiverna, hamnade i Vietnam...

Hej! Nu har vi antligen kommit fram till Phan Thiet i Vietnam. Just nu ar det valdigt molnigt men vadret kommer bli battre i overmorgon. Det ar anda 30 grader i luften sa man ska inte klaga. Nar vi nu skriver sa ar klockan 2 pa natten svensk tid. Resan gick fint, forst till Paris, vidare till Ho Chi Minh for att sen aka husbil typ me massa vietnameser till Phan Thiet. Pa bussen blev anna uppraggad av en dyngrak vietnamesisk man och jag sjalv blev utskrattad for min langd. jag ar typ 1 meter langre an alla vietnameser.  Vi fick tag pa ett valdigt fint hotell 15 meter fran stranden sa har kommer vi nog stanna i nagra dagar. Roligaste som hant hittils ar att Anna sa till sina foraldrar att vi skulle till Kambodja vilket alltsa inte stammer, vi ar i vietnam. Igar var vi riktigt hungriga nar vi kom till hotellet sa de forsta vi gjorde var att ut o ata for 8 personer kandes de som. Det var langesen mat var sa gott som igar.
Varfor vi hamna har e en lang berattelse. 20 minuter innan planet lamna Goteborg sa sa air france vi inte fick aka med. Men en grinig(bestamd enligt anna) ANna skallde pa Air France sa till slut fick vi plats och kunde satta oss pa planet. Pa planet bytte vi platser 4 ganger for vi ville ha dromplatserna som vi var varda..hahaha.
Folket ar  valdigt snalla o hjalpsamma men de kan nada engelska. Samre an han Manuel i Pang i Bygget.

Det var allt for idag och glom inte kommentera eller skicka en halsning!

Det gor ni om ni trycker pa kommentarer har under.

Peter o Anna!

I am Back, but soon Thailand...

Så nu ska man ta sig tid o skriva av sig lite. Den senaste tiden har varit helt okej om man säger så. Vi gick upp till allsvenskan efter seger mot Landskrona med 4-0 i sista matchen. Så det blev väldigt bra firande på kvällen kan man lugnt säga. Det bjöds på sång dans o många roliga incidenter som man inte kommer glömma i första taget. Annars har det blivit en del utgång nu det senaste. Lyckats med konst stycket att förstöra en persons hårbotten och även lyckats se en kvinna äta en Big Mac på under 23 sekunder. Vem kvinnan var lämnar vi åt fantasin. Men kan som enda blogg även meddela att denna dam hade ett kilo peppar över hela sitt ansikte samtidigt som Big Macen hoppade in i munnen.

Sen drar man till Thailand nu den 28e med Anna. Ska va där till 15e december. Vi ska ha med oss videokamera för när vi 2 är ihop så händer alltid konstiga grejer som gör sig bra på film.  Jag är ju en av världens mest konstiga människor så brukar ju bli en o annan pinsamhet när man e igång. Ska bli så sjukt skönt i alla fall.

Har även varit på Lek o Buslandet som ligger vid Backaplan. Jag och Casper hade helt grymt roligt. Det är ett paradis för småbarn och för män(jag) som har barnasinnet kvar. Men ska dock erkänna att man inte är lika smidig som man var när man e liten..

Har även blivit lovad hummer av syrrans pojkvän efter avancemanget till allsvenskan.  Ser fram emot de väldigt mycket.

Är även frälst i After Work nu på fredagar.  Riktigt gött med Buffé på eftermiddagen. En fråga är bara om det finns After Work för fotbolls spelare?

Har även fått flera förfrågningar efter min skådespelardebut i höstas. Men tackat nej tills vidare. NI kan se mig på bio runt April då filmen jag medverkar i har premiär...

Var även fars dag nu förra veckan. Som den son av klass jag är så köpte jag en bok till min far. Så gjorde även Carla men när vi sa hej då så förväxlade vi böcker. Så när jag skulle ge pappa boken så såg jag att det var Carlas pappas bok med nån Per Nuder - att hålla tal. Sån bok hade inte min fader klarat av att läsa. Han är deckare och idrottsläsare helt enkelt.

Om ni inte har något o se på måndagar så rekommenderas Färjan starkt. De personerna i programmet är i en klass för sig själva.  Går på kanal 5.

Igår hade man fysiska tester. Fick sitta på en cykel och cykla tills jag inte orkade längre. Motståndet ökades hela tiden och efter 24,32 så gav jag upp helt svimfärdig och benen kändes som gelé klumpar.  Då berättade han som gjorde testet att en cyklist i eliten cyklar på mitt max i över 1 timme. Men så har jag ju inga stockar till lår som cyklist töntarna har...

Nu har man även plockat fram skridskorna inför hockeysäsongen 2009/2010. Jag tror på ett bra år med mig själv som tung spelskicklig center. Nu när Frölundas Andreas Karlsson e korsbandsskadad så finns det en ledig plats. Den är vikt för mig

Ikväll är det officiella VM i NHL på XBOX 360. Vi är 8 st. som kommer delas upp i 2 och 2 för att därefter i några timmar spela om den tunga titeln som bäst i världen. Hinder under kvällen är att för varje mål man släpper in så måste man shotta. Kan bli tungt för vissa spelare. Tur man själv e riktigt bra i spelet....

De var allt och thailands resan kan förmodligen följas på denna blogg, ska försöka uppdatera under resans gång om man får tid över..

/Peter

Så här ser man ut när man mår riktigt bra...