Dykning

Idag satte vi klockan till 7. 08.30 kom en buss och hämtade upp oss utanför hotellet och tog oss till en liten strand i stan Sousa. Jag fick på mig dykutrustning medans Anna stannade kvar på stranden för lite sol och bad. Var lite nervös inför första dyket. Skulle jag komma ihåg hur man gjorde där nere? Ja de gjorde jag faktiskt. Vi va nere på 18 meters djup och simmade runt i olika korallrev. Det var dock inte så mycket coola fiskar men några intressanta fiskar kunde man skåda. En var riktigt cool som såg ut som en hammarhaj i miniformat. Första dyket var jag faktiskt nere i 45 minuter och börjar känna mig mer lugn där nere. När man är mer lugn så slösar man inte så mycket på ens luft och det gör alla nybörjare i början av sin dykning. Inför andra dyket så tog vi oss till ett annat ställe som var lite coolare. Där simmade vi nere på 30 meters djup längs med en korallvägg. Om man simmade över korallväggen kunde man se som ett stup och där nere kunde man vara på cirk 100 meters djup. Denna dykningen var lite kortare men kände mig ännu lugnare med andningen och simningen. Dock var jag inte så imponerad av själva djurlivet. Det var mycket bättre i Fillipinerna och i Australien. Nästa resa om jag ska dyka måste bli Egypten. Det ska va galet bra dykning där och sist jag var där så snorklade jag bara. När jag var färdig med dykningen tog jag mig till stranden där lilla dockan låg och väntade på mig. Vi var ju på en strand som bara hade all inclusive gäster så vi kunde inte riktigt äta där. Vi frågade min dykinstruktör Alex om lite tips för att äta en god pizza. Han var så snäll så han följde med oss in till stadens city som låg 5 min från stranden. Han visade oss en fransk restaurang som gjorde verkligen jättegoda pizzor. Han käkade med oss och berättade lite om landet och andra intressanta saker. Alex familj bodde i Schweiz så han jobbade här och försökte få ihop pengar till familjen. I Schweiz går alla pengar till skatter tyckte han ilsket. Efter lunchen tog vi oss tillbaka till stranden för ännu mer sol och bad. Denna stranden har mycket renare vatten än på vår strand på hotellet. Hotellets strand får tyvärr upp lite alger och skit vilket gör att vattnet ser lite grumligt ut. Nu ikväll har vi bara ätit middag på hotellet och ska snart mysa ner i sängen till en bra film. Lutar åt End of Watch.

Kram Peter o Anna


Kommentarer
Postat av: Anette

Va häftigt o va nere på såna djup i havet. Måste vara en speciell känsla.
Imorse o fm va det jättefint väder här. Ove o jag tog med oss gofika o promenerade i Delsjöområdet. Så fint. Nu har jag förberett gulaschsoppa inför kvällen. Ove o Anders gjorde igår kväll creme brulée
som de ska "bränna" färdigt idag. Har nämligen köpt
gaspistol som vi var tvugna o testa:)
Ha det gott o hälsa o krama!

2012-12-28 @ 15:10:22
Postat av: Anonym

Hej!
Vad det låter fantastiskt att min son befinner sig så långt under vattnet.Det är nog något jag skulle tveka att göra och jag har aldrig haft dina lungor.
Här händer inte så mycket att skriva om.Idag har jag bytt Anders julklappsbok eftersom jag även detta året glömde att han skulle ha en inbunden.Det blev Birros memoarer och den skall vara bra,säger alla.
Nyårsafton närmar sig och ännu vet jag inte vad som kommer att hända.
Det är lugnt med Karin och det är bara att hoppas att hen väntar på att det nya året kommer.
Vädret skall inte bli bra så ni två får njuta ytterligare en vecka nere i värmen.Det skall bli så kul att få hem er.
Det var väldigt intressant att läsa om din dykning så jag är glad att du hittat din underbara ådra att skriva.Var nu rädd om din lilla docka.
Kram från en som saknar er.
Kram mamma Lise-Lotte

2012-12-28 @ 21:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0