Back in business

Jag får först och främst be om ursäkt för mitt dåliga bloggande på denna resa. Får skylla på att vi inte hittar på lika mycket saker som vi brukar göra på våra andra resor. Men ska försöka berätta lite om vad som hänt de senaste dagarna så håll i hatten.

Dagen före julafton regnade det som aldrig förr. De som är härifrån sa att de inte sett så mycket regn på så kort tid på de senaste 10 åren. Vi drog då till ett shopping center som vi fick rekommenderat av folket här. Vi kom till centret förväntansfulla men vilken besvikelse vi möttes av. Det visade sig vara en affär exakt som typ Willys och Coop. Så vi strosade runt där och handlade lite godsaker. Jag fick även köpt mig en skjorta då jag glömt alla mina skjortor i sverige. Den var grymt billig och priset var bara 55 kr. Och då ingick även en slips. Vilket fynd med andra ord. Sen att skjortan skulle vara slimfit men ser ut som ett tält på mig är en annan sak.

På julafton så var det underbara vädret tillbaka. Med andra ord ockuperade vi stranden för solning under hela dagen. Jag var dock med på lekar/spel som hotellet höll i. Det blev idel segrar i Beachvolley, vattenpolo och sist men inte minst kokosnötskastning. För den vann jag en liten flaska rom som ska tas med hem till Sverige.
På kvällen blev det en julmiddag på hotellet. De hade verkligen gjort det jättefint med massa fina dekorationer och god mat. Efter middagen så hade de en dansshow med tema Hollywood som var väldigt imponerande.

Juldagen bjöd på en hel del roliga incidenter. Vi märkte en hel del att folket som är här(mycket kanadensare,amerikaner) inte firade julafton som vi gör. Istället så firar de lite hårdare på juldagen. Detta fick vi tidigt bekräftat genom en hel del fylla(dock inte från de som firade). Det är ett kärlekspar från Finland som firar sin smekmånad här. Killen där ser ärligt talat inte klok ut. Han har gjort långa flätor i håret och är kritvit. Juldagen till ära hade han även satt in julgranskulor(stora blåa) i håret så han skulle bli extra fin. Med en hel del alkohol i blodet så höll han show vid poolen där han dansade och bjöd på paradnummer efter paradnummer. Den andra incidenten hände efter middagen på kvällen. Det är ett par från Tjeckien som är så kära i varandra så man undrar om de sitter ihop. De har hållt varandras hand sen de kom hit och de har bara sett sådär galet förälskade man bara kan vara. I alla fall så byttes denna förälskelse till storbråk på kvällen. Nere vid strandbaren så bröt ett jävla bråk ut där hon gjorde obscena gester mot honom och lämnade sen för att ta sig till rummet. Han satt kvar och drack ännu mer drinkar. Kan meddela att de hade nog tagit sig 7-8 drinkar var vid bråktillfället.

Idag har vi varit på stranden igen(oväntat). Solat en hel del och även bokat upp oss för imorgon. Jag ska dyka 2 dyk imorgon och Anna ska då vara vid en jättefin strand tills jag kommer tillbaka med båten. Idag körde jag därför lite dyk i poolen för att fräscha upp minnet igen. Känns riktigt bra så ska bli skoj som tusan att dyka igen. Dagens tävlingar vid poolen var riktigt underhållande. Först var det sexy dance contest för killar. Jag diskade mig själv då jag inte kan dansa men det var en annan kille som var helt magiskt. En homosexuell kille från USA som bjöd på en show som vi sällan skådat. Allt han gjorde i dansen var så tydligt att han inte jagade kvinnor. Sen att han såg ut som bröderna Bronett gjorde inte saken sämre. Efter det var det ölhävartävling vilket jag omöjligt kunde vara med i. För mig tar det cirka 20 minuter att dricka upp en öl. Här tog de 3 sekunder för vinnaren att svepa en öl. Sjukt snabba var de.

Nu ikväll ska vi äta på den mexikanska restaurangen igen. Den har varit den bästa så vi kör på ett säkert kort ikväll. Blir tidig läggdags då de hämtar upp oss 08.30 imorgon bitti.

För övrigt är vi som ett gammalt par här nere. Vi är så trötta på kvällarna att vi orkar knappt vara uppe längre än till 22.30. Vi skyller på att vi vill utnyttja solens alla timmar.

Annars mår vi jättebra och brännan på oss båda börjar bli riktigt bra.

Vi vill även tacka min mor för böckerna i julklapp.
Min bok får en stark 3a och Annas bok med Angelina får även den en stark 3a.

Kram Peter o Anna.


Kommentarer
Postat av: Anette

Du behöver absolut inte be om ursäkt eller känna att du ska blogga mer än du gör, det är perfekt som det är:)
Har precis pratat m din mamma som bjuder på kalas i februari, kul!
Idag är det minusgrader o frostigt o klart. Får bli en promenad men får passa sig för halkan.
Igår blev det reashopping. Ove köpte en Gant-jacka, 30% o jag en dunväst 50%, perfekt.
Det låter som om ni har underhållande gäster på hotellet:)Jösses va de händer grejer.
Fortsätt o ha det skönt!
Kram

2012-12-27 @ 10:29:43
Postat av: Anonym

Hej!
Vad skönt att du hittat tillbaka till ditt forna jag, när det gäller att skriva på bloggen.
Jag håller inte med den förra skrivaren, för det är ett måste för din mamma att läsa mer av vad ni gör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Här är det som sagt mycket kallt idag och väldigt halt.Svårt att tänka sig det vädret som ni har, när vi har det så här.
Idag har det inte hänt så mycket förutom en tur till Frölunda med Maria och hennes två pojkar.Efter det hälsade vi på Patrik och Helena som kommit "hem"
Det låter kul med all dessa personligheter som ni får träffa.Här har varit hur lugnt som helst, inga gräl och ingen fylla.Det skall bli kul att höra om din dykning och beskrivning av stranden som Anna skall besöka.
Kram från en som saknar er mycket.
Vad det skall bli kul att få tillbaka mitt fikaställe här i Majorna!
Mamma Lise-Lotte

2012-12-27 @ 19:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0