Sista kvällen på Boracay

Nu börjar slutet närma sig på resan. Imorgon bitti tar vi flyget mot Manila och stannar där över en natt innan vi drar hemåt på torsdag kväll till Göteborg. Vi flyger hem via Hong Kong - London - Göteborg och landar på Landvetter klockan 10.35.

Om jag ska börja med att kritisera något så börjar vi med att berätta om det asiatiska folket.

Asiater går gärna i grupp om minst 20 personer. De går gärna brett så det är omöjligt att gå om de. Vägrar flytta på sig och rör sig i ett tempo som gör att man uppfattar sniglar som snabba. De tar kort på allt och alla, skyr inga medel för att deras kort ska tas så man får gärna gå omvägar på 1000 meter bara för man inte ska störa deras kort. De badar bara mellan tiderna 06-09 på morgonen eller 18-22 på kvällarna då solen inte är framme. Är de i vattnet så tar de gärna med sig kameran och poserar likt en Victoria Secrets modell. Alla går runt med varsitt stativ så de kan ta kort utan att någon missas på kortet. Alla i gruppen har gärna samma tröja så de inte ska tappa bort varandra. De håller gärna i hand med så ingen tappas bort. Är man ett par ska man helst ha likadana shorts eller t shirts. Är man riktigt cool asiat så har man alltihop likadant.

Dagens väder har inte varit något vidare heller. Regn och lite blåst som gör att vi på förmiddagen fick hitta på alternativa lekar. Först blev det ett avsnitt av suits innan vi gick och kollade lite shopping. Vi hann även med en basketstraff tävling där jag segrande ur med resultatet 9-6. Anna skyller dock på halsont så hon kräver revansch när vi kommer hem. Därefter gick vi till ett fisk spa och doppade våra ben i ett akvarium med massa fiskar. Det är hur gött som helst och känna hur de äter upp ens döda hud men Anna tyckte det var äckligt så jag satt mest och skratta åt henne.

Vi tog oss senare till Hobbit House som är den dvärgrestaurangen som vi ätit på massa gånger. Idag blev det Chicken Fajitas och den var spicy som tusan så Annas prickar på näsan dök upp som vanligt. Roligast på middagen var när en 60 årig engelsman ställde sig upp som en boxare och skulle nita en fillipin av okänd anledning. Såg precis ut som en boxare på 1940-talet återuppstått.

På eftermiddagen låg vi på stranden lite då regnet försvunnit och kolla även in en strandfotbollsturnering. Kan lugnt säga att fillipinerna inte är något vidare på fotboll så vi svenskar höll hög standard på matcherna.

Vi har inte mycket packning kvar sen vi kom hit och det vi ska slänga har vi bestämt att ge till tiggarna som går här på gatorna på kvällarna. De kommer få mycket skoj. Saker som öl,vin,flip flops, strumpor, löparskor, tröjor och massa annat som vi skulle slänga. Får hoppas de uppskattas.

Ikväll var vi ute och åt på Del Mar en sista gång. Mycket god mat som vanligt. Vi prövade även vattenpipa så nu är jag och Anna storrökare när vi kommer hem. Vi hade även en tävling i basketstraffar. Första vann jag klart med 9-6 medans i andra krossades jag med 9-6. I avgörande så kan jag inte avslöja hur det gick mer än att jag sover gött som tusan och Anna sover mindre bra.

Nu ska vi krypa i säng, upp 05.45 så vi hinner med flyget till Manilla.

Kram Peter o Anna


Kommentarer
Postat av: Dick J.

I grupp om 20 personer låter som Nippon. Dom är ju alltid beredda på att plåta allt och alla.

Hobbit House på Boracay är ett ställe som jag gillar utöver allt på Filippinerna (ingen som är längre än mig själv).

Ha det bra i Manila, inget ställe som jag gillar. Jag brukar ta taxi till allt som ligger mer än 500 meter bort, då brukar jag be hotellet beställa.

Om ni bor I Ermita så kan ni shoppa på Robbinson eller Mall of Asia.

2011-12-27 @ 17:19:40
Postat av: Anette

Jag kan se detta scenario framför mig då du o Anna går bakom dessa gäng som inte släpper fram er. Då gäller det att räkna till tre:) En mycket målande beskrivning, du e rolig Peter.

Ni kommer förmodligen hem till samma väder som det var då ni åkte. Det ska fortsätta vara milt. Idag har iallafall solen visat sig o då blir det så ljust o fint. Solen flödar in i vår härliga lägenhet:)

Ta det nu lugnt i Manila o shopping. Va bra för er o få tips från en som känner till staden.

Kram





Kramar

2011-12-27 @ 18:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0