Kände mig som Zlatan och grabbarna idag.

Idag gick vi upp vid 05.30 och när jag vaknade så gick jag in och kollade min mail på ren rutin. Tur var la det. Då hade vi fått mail klockan 01.30 inatt att vårt flyg till Manilla var inställt. Vi blev ju chockade men drog ändå till flygplatsen i hopp om att ta ett annat flyg. Visade sig vi hann med ett flyg som gick innan vårt ordinarie flyg så vi var i Manilla redan vid 09.00 på morgonen. Fick tag i taxi men taxigubben var lite senil och hitta inte till vårt hotell. Tog han 45 minuter medans det borde ta 20 min. Framme på hotellet var vi vrålhungriga då vi inte ätit frukost ännu så det var bara att frossa i deras frukost. Efter det åkte vi till ett annat hotell som skulle ha pool och solande. Tyvärr avslöjades vi när vi skulle ha handdukar och vi inte bodde på hotellet. Var bara att snopet ta sig ut igen. Till slut fick vi sola men ni kommer skratta när ni får höra vart vi sola. Vi hitta pool och bad i ett vattenland. Varje timme hade de sjölejon show och det var kanske 500 personer som satt i publiken varje show. Vi låg typ 30 meter bredvid sjölejonen och solade som vi inte brydde oss om annat. Det såg inte klokt ut.
Vid 15 tiden tog vi oss tillbaka till hotellet och duschade och gjorde oss fina inför shoppingen. Tog oss till Asia Mall och det var bra stort alltså. Vi gick var och en ett tag innan vi möttes upp igen och det blev en hel del shopping. Klockor, jacka, tröjor, flugor och annat kan ha inhandlats. Det mest anmärkningsvärda på hela dagen är att jag var som en slags GUD inne på köpcentret. Vart jag än gick så log folk och tittade på mig som jag var någon slags utomjording. Allt bara för jag var så mycket längre än alla andra. Nu förstår jag hur Zlatan och grabbarna måste känna sig när de är ute på stan.
6 timmar senare (23.00 när köpcentret stängde) så kom vi till slut tillbaka till hotellet. På vägen tillbaka från köpcentret så såg man verkligen hur fattigt det är i Manilla. Folk låg och sov mitt på gatorna och familjer sov på flyttkartonger mitt på trottoarerna. Tragiskt!
Nu ska vi sova för imorgon drar vi hemåt till Göteborg. Flyget går runt 19.30 så förmiddagen ska bjuda på shopping och solning så vi verkligen är bruna när vi kommer hem.

Dick - Drömhotell du rekommenderade, Lotus är klassgrejer. Imorgon ska vi testa Robinson köpcentret.

Kram Peter o Anna


Kommentarer
Postat av: Dick J.

Det var ingen tillfällighet att han inte hittade till Hotellet. Ni såg säkert ut som turister och då brukar det bli en sväng extra. Det har varit "mycket" kul att följa eder resa. När ni kommer till flygplatsen i morgon så måste ni betala airport fee Peso 750.- (var det senast jag åkte).

Skulle vara kul att se bilderna som ni har tagit, för det blev väl en hel del? En fråga till hur ser en Filippinare med en längd på ca 160 ut i Peter Nyström kläder som är 194 cm lång? // Hälsn, Dick J.

2011-12-28 @ 16:59:01
Postat av: Anette

Vilken tur ni hade som hann med planet på morgonen så ni hann o uträtta de ni tänkt. Hade gärna varit med er på köpcentrat där o satt sprätt på pengarna. Va kul o få kolla på allt ni shoppat.

Tänk vad man är priviligierad att bo i Sverige o den välfärd/trygghet vi har när jag hör hur du beskriver folks situation i Manila.

Ser verkligen framemot att få hem er!!

Tack för trevligt bloggande o för att vi fått möjligheten att "följa" med på er resa.

Kramar o hoppas ni får en bra återresa.

2011-12-28 @ 19:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0