Japaner och tankspriddhet...

Igår var vi och åt på en restaurang som vi hade fått rekommenderat. Del Mar hette den och den gjorde oss inte besviken. Bruschetta, Kycklingspett, Marinerad kyckling och en pasta med räkor som Anna njöt av. Till efterrätt så tog vi oss italiensk glass som var lika god som vanligt. Efter det gick vi till en livsmedelbutik för att handla vatten och lite annat. Det skulle vi aldrig gjort. Det var vi och 10000 japaner som inte är kloka. De kan verkligen inte flytta på sig och de är världsmästare på att blockera alla gångar så man står helt fast. Vi kom till slut loss och skynda oss ur affären och körde hemåt.

Imorse blev det frukost på det lyxiga hotellet som vanligt. Tyvärr öste regnet ner så vi tänkte att det inte blir någon solning alls. Jag hade tappat bort mitt träningsband och anklagat städerskan på rummet för att ha slängt det. Vi gick bort till gymmet för att kolla att jag inte glömt det där. Oj, de hade jag visst gjort så jag hoppas inte städerskan fått sparken på grund av min tankspriddhet. Vi gick även och lämnade in massa tvätt idag och det var inte farligt dyrt. 25 kr för 3,5 kg tvätt. Efter tvätten åkte vi på flaket till en gubbe som vi liftade med. Vägarna var dränkta av vatten så vi hade ingen lust att gå tillbaka till vårt hotell. Alla som vi åkte förbi skratta åt oss för vi såg inte kloka ut.

Ombyte på rummet och sen ner till stranden. Som vanligt denna resan så glömmer jag alltid saker på rummet som jag behöver på stranden. Vet inte vad det är med mig denna resan men glömmer saker hela tiden eller tappar de. Tror jag har mycket tankar i huvudet som snurrar. Lyckades även tappa mina löphörlurar i Cebu men fått tag på hotellet där så de ska skicka hit dem till mig. Det enda jag behöver göra är att gå in på en fillipinsk bank och sätta över 30 kr så skickar de hit dem.

Vi tog lunch idag på ett ställe som låg en 20 minuter längre bort här på stranden. Vilket misstag det var. Anna beställde pannkakor med banan på men de glömde bananerna. Jag beställde en ananas juice men den smakade vatten och servicen var horribel. Vi lämnade i ilska och det stället kommer jag aldrig besöka igen.

Nu i eftermiddag tog vi oss till gymmet. Jag körde intervall och rörlighet och Anna körde gång på band och magträning. Nöjda tog vi oss hemåt och nu ska vi ut och äta med de andra svenskarna och kanske en drink eller två slinker ner.

Kram Peter o Anna


Kommentarer
Postat av: Dick J.

Hej på er, det är jätte kul att läsa om eran resa. Hoppas den lever upp till era förväntingar. Hoppas att ni inte bara stannar på white Beach utan tar er run ön. Det finns många jätte fina stränder med kritvit sand och nästan inget folk alls. Ha det bra vi följer resan med spänning.

2011-12-20 @ 17:28:54
Postat av: Anette

Att de glömde bananerna på pannkakorna kan väl inte vara ngn. förlust. Det låter, urk!

Va duktiga ni är som tränar så flitigt, imponerande. Men det är ju kul när ni tränar ihop. Borde Ove o jag oxå göra:) Men Ove har tränat sina muskler genom att sätta ihop en ny TV-bänk i flera timmar. Han e duktig min"gubbe".

Kram

2011-12-20 @ 21:10:42
Postat av: Anonym

Hej på er!

Visst regnar det igen och man önskar att man bodde i Rävlanda för där har de fått skotta snö.

Idag hade mina elever uppvisning på sitt julspel för föräldrarna och det gick jättebra.Min eloge var väl när en pappa sa att han son också måste ha mig som lärare.Sonen är ett år.

Nu måste jag tänka ordenligt för att hitta en julklapp till Casper och jag kan ju inte ge bort elektroniska leksaker.

Jg blir aldrig förvånad av att du glömmer så mycket.Vem har haft två sådana duktiga systrar som haft full koll på dig genom åren!!!!!!

I morgon skall jag sitta och krama Gittans hand och hoppas att hon klarar sig .

Kram från en dödstrött mammma

2011-12-20 @ 22:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0