Framme i boracay

Inatt klev Per upp vid 4 tiden och chansade på att komma med 6 flyget(ifall någon missade det eller så). Han kom med som sista man så han var en lycklig man om kom till Boracay vid 7 tiden på morgonen. Vi andra steg upp vid 9 tiden. Jag hade sovit fint men Anna har haft 2 tuffa dagar med lite sömn. Vi käkade frukost på vårt hotell och den var inget vidare. Toastmackor och melon som de hade delat med lökkniven. Vid 11.30 tog vi oss till flygplatsen igen och vi fick checkat in våra väskor. Vi satt och väntade på planet och det drog ut på tiden och vi alla blev oroliga att även detta plan skulle bli inställt. Till slut efter 45 min försening fick vi klartecken att lyfta och vi kunde äntligen ta oss mot Boracay. Flyget tog inte mer än 50 minuter men lyckades ändå hända lite roliga saker. Först var planet gjort för folk som är under 170 cm så jag satt som i en sardinburk och till råga på allt så drog tjejen framför mig ner sin stol så mina knän gick i 4 delar. Sen när vi skulle landa så börjar en japan prata i telefon som ingenting är fel och det fick flera på planet att tappa de och slagsmålet hade varit ett faktum om vi inte var på väg och landa. Landningen hade jag gjort bättre själv för vi landa och studsa 2 gånger innan planet kom i rätt balans. Med andra ord var det inga klass förare som skötte spakarna. Vi tog sen en moppe taxi som tog oss till båten som tog oss till Boracay. Även båten var gjord för 170 cm folk så jag slog sönder mitt huvud både 3 och 4 gånger. Framme på Boracay började vi jakten efter hotellrum. Vi jagade i cirka 2 timmar men till slut tog vi det hotellet som vi kollade på först. Med andra ord slösa vi bort 2 timmar av våra liv om man vill vara lite bitter :). Vi har även fått tag i gym på ett hotell som ligger 5 min promenad härifrån och det var ett drömgym. Man va dock tvungen att köpa månadskort så känner ni någon som ska till Boracay o vill träna så kan ni höra av er. Vårt hotell heter Alice i Wonderland och när jag först hörde det så lät det som en kass porrfilm från 1980 -talet. Men hotellrummet är jättebra och ligger 100 meter från stranden. Vi är jättenöjda för vi kan stanna här hela tiden tills vi åker hem vilket de andra hotellen inte kunde. Alla hotell är fullbokade för alla fillipiner verka åka hit på julfirande och semester.
Nu ska vi ut och ta en drink med han Per och hans tjej som vi träffa igår.

Kram Peter o Anna


Kommentarer
Postat av: Anette

Va skönt att ni e på plats o ska vara där tills ni åker hem. Då kan ni bara slappna av o installera er. De e en go känsla. Inga mer djupdyk nu hoppas vi:)

Berätta gärna om Boracay för oss som inte vet något om denna plats.

Vi saknar här hemma o det ska bli härligt när ni kommer hem (tycker iallafall vi). Förstår ju att ni har det kanon o det är er väl unt (säger man så "unt")

Puss o kram

2011-12-17 @ 13:02:48
Postat av: Anonym

Hej på er!

Vad skönt det var att höra din röst och att ni inte var i närheten av det som händer där borta.Det verkar vara helt fantastiskt det ni får se och uppleva.Här hemma är det sig likt och jag ser fram emot att få åka skidor om nu mitt knä håller.Nu har snöm lagt sig i Säen och även längåkningsspåren är öppna.Passade Wilma en stund igår och hon är så himla rolig.Hon har ett underbart uttryck"Jag kan hjölpa dig" till allt man skall göra. Nu är det bara tre dagar kvar i skolan och sedan är det lov.

Kram från Mammma

2011-12-17 @ 19:13:27
Postat av: Dick J

Hej på er, jag tror inte det var något fel på varken flyplan eller båt när landet har en medellängd på 153. Det måste bero på något annat att du slog i huvudet. Det är ett problem som jag aldrig stött på. Ha det bra det finns mycket att upptäcka på boracay. Ha det gott...... DJ

2011-12-18 @ 00:07:54
Postat av: Anette

Har ni märkt av stormen Washi. På Aftonbladet läser vi att 521 är döda o tusentals kan vara saknade. E ni på södra Filippinerna? Anna, jag kan säga att mormor var orolig. Bra att du ringt så jag fått prata med dig.

Idag ska vi försöka få tag på ngt. trevligt julbord på em. Frossa oss i lax,sill,västkuströror,skinka,korv,köttbullar,goda ostar m. kex,frukt o godis. Kanske en snaps oxå. Hur låter det? Hade ju varit super om ni suttit med oss:)

Kramizz

2011-12-18 @ 10:08:15
Postat av: Systerdotter

Hejsan Svejsan Morbror och Anna!

Det låter som om ni har haft en rolig resa till ön. Anna, du kan ta med mig nästa gång ni skall resa så behöver inte morbror sitta som en sadinburk.

Nu är det mindre än en vecka kvar tills vi drar till fjällen och det tycker jag skall bli kul. Jag skall åka jättesnabbt ner för backarna ungefär så som du gjorde när du var yngre har jag hört mamma säga.

Ha en fortsatt trevlig semester!!!



Massa Kramizar Wilma

2011-12-18 @ 11:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0