Förkyld juldag...

Igår när vi satt och träffade de andra svenskarna på en norskägd restaurang så inträffade riktigt roliga saker.
Först kommer en gubbe i 60års åldern förbi och sätter sig bredvid oss helt tyst. Helt plötsligt tar han upp lite mynt och bjuder på magi trick som inte ens Joe Labero hade lyckats med. Joe Labero lyckas ju med sina tricks men han här var en fullkomlig katastrof. Varje magi trick tog cirka 4 gånger för de 3 första gångerna misslyckades han men han gav sig inte. Vi höll på att dö av skratt för han hade sån inlevelse.

Efter det så sitter en norsk familj bredvid oss. De är 3 vuxna och 2st 20 åriga barn och det dricks något helt sjukt med alkohol. Det avslutas med att en av de äldre gubbarna spyr över hela bordet och rätt i ett glas. Jag skratta så jag vek mig och barnen gjorde likadant. Vet inte om jag hade tyckt de var så roligt om mamma och pappa hade blivit så fulla och spytt på julafton.

Idag vaknade jag och inte kände mig helt 100%. Vädret var kasst dessutom så jag har mestadels varit uppe på rummet och vilat. Känner mig lite snuvig så skyller på Anna som har ansvar för ACn på rummet :) Nej skämt och sido. Vi har dock varit över på andra sidan ön där alla Kite surfare håller hus. Det blåste helt galet mycket mer där än på vår sida. Efter det har vi varit hemma och kollat Suits och nu sitter vi ute och äter på en av våra favoritrestauranger, Cafe Del Mar.

Till lunch idag hittade vi en grekisk restaruang så vi båda stinker vitlök efter all tzatsiki som vi åt till lunch.

Nu kräver vi lite mer kommentarer och alla får gärna berätta vad för fina julklappar ni fått och vad ni gjort på julafton/juldagen.

Kram Peter o Anna


Kommentarer
Postat av: Anette

Tråktigt med förkylning, det kanske är dax att komma hem nu:)?

Upplevelsen m. spygubben måste varit traumatisk, fyyy va äckligt o faktiskt väldigt tragiskt.

Vår julafton var lugn o skön m. fina julklappar. Anders fick parfum, deo,kallingar,presentkort,pengar,nessecär,pren.på tidning,ljusstake,halsduk,vantar. Ove fick skor,tröja,kallingar,påslakan bl.a. Jag fick,bodyshopprodukter,påslakan,pren.på tidning, Anettepenna,vin o likör. Mormor fick oxå klappar som hon var nöjd med. Nu sitter Ove o Anders o slappar framför TV o (så klart fotboll). Utegång f. Anders ikväll. Vi ska kolla på Stjärnorna på slottet.

Ha det fortsatt bra o ät Esberitox:)

Kram

2011-12-25 @ 15:09:07
Postat av: Anonym

Hej på er två!

Nu tror jag att ni längtar efter oss en del.

Nu sitter vi i en mysig lägenhet i Sälen och det blåser orkan utanför.Under oss sitter Karin med sin familj och de har haft otur med två av resenärerna.Pernilla ligger på Mora lasarett över natten och Edvin har halsfluss.

Vi äter mycket god mat,dricker gott och äter en massa godis.Tur att vi inte måste väga oss innan vi åker hem och behöva betala för övervikten.

Casper är en riktig tuffing i backen och om det är någorlunda väder i morgon skall vi se om det går bra för Wilma också.

Vi saknar er bägge mycket och det skall bli skönt att ni snart är här hos oss.

Kramar från oss alla i Sälen

2011-12-25 @ 21:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0