Bankbesök och tvätt...

Igår var vi ute och käkade med de andra svenskarna som vi lärt känna här på Boracay. Riktigt trevligt och vi avsluta med italiensk glass som vanligt. Imorse vaknade vi vid 8 tiden och gick till ett nytt hotell för att käka frukost. Bra frukost utan att bjuda på det lilla extra är omdömet. Sen efter tog jag mig till banken för att föra över pengar till vårt hotell i Cebu så de skickar mina hörlurar jag glömde där. Det var en upplevelse i sig att vara på fillipinsk bank kan jag meddela.

När jag kommer dit så står 3 vakter beväpnade med gevär och pistol. De står alldeles utanför banken och granskar folket som ska in och göra ärenden. När de accepterat personen som ska in så knackar de på rutan och 3 andra vakter inne i banken släpper in en. Kändes riktigt läskigt. Jag fick sänt pengar utan problem så funderar på att öppna konto i fillipinerna bara för skojs skull.

Efter det så vet ni ju hur vår dag såg ut. Solning till 16 tiden innan vi bestämde för att hyra en surfbräda och paddel och åka runt på den på stranden. Jag prövade först och kan ärligt säga att jag hade stora problem att stå på den. Ramlade typ hela tiden och svalde hela havet. Svordomarna haglade som vanligt när jag inte kan saker som jag vill kunna. Efter det tog Anna över och visade var skåpet skulle stå. Hon ställde sig på den som hon inte gjort något annat i sitt liv och avundsjukan från mig var stor. Riktigt imponerande! Jag försökte sen igen och kom upp några gånger men min balans är under all kritik.

Efter det tog jag mig till gymmet för ett styrkepass. Anna passade då på att hämta vår tvätt och sen få 1 timmes massage. Ikväll ska vi ut och äta med de andra svenskarna som vi lärde känna i Cebu när planet blev inställt.

Till sist måste vi berätta om japanska folket. De badar alltid på morgonen när solen gått ner eller på eftermiddagen när ingen sol syns till. De går alltid i grupp på 30 personer och alla har gärna samma tröja så de inte ska tappa bort varandra. De älskar att ta kort i alla möjliga ställningar och alla bär på varsitt stativ så de kan vara med på alla kort de vill ta. Igår hade de till och med en ljussättare så kortena skulle bli bra på stranden.

Kram Peter o Anna


Kommentarer
Postat av: Systeryster

Hejsan svejsan!

Men Peter att du kan svära trodde de bara våran lillebror som kunde sådant så att alla kan höra det!

I morgon drar vi upp till fjällen. Skall bli skönt att lämna hemmet för att se något annat!

Ha en fortsatt trevlig semester!

2011-12-21 @ 15:54:03
Postat av: Anette

Jag e inte förvånad, vet att Anna e grym o har en vilja av stål när hon företar sig något.

Idag har vi inhandlat (för tillfället iaf.) det sista till lägenheten, en huvudgavel till "gästsängen". Hade turen att få köpt en på Sovabutiken för 1.000kr ist. f. 3.200. Den blev kanon. Så nu är det bara för Annagumman att flytta in:). De e välkommen du oxå Peter:)de e ju en bred säng.

Kram

2011-12-21 @ 17:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0